Guide: Sådan optimerer du din tøjbutik

Hvis du er butiksejer, gælder det altid om at optimere butikken til dens fulde potentiale, så du kan få flere kunder i din butik. Kunder efterspørger en oplevelse og god service, når de træder ind i din butik, og det skal du være klar på at give dem.

 

Butiksindretning

Den måde du indretter din butik på, har betydning for, hvilken oplevelse dine kunder vil få. Her er det vigtigt, at du lægger vægt på æstetik. Du skal sørge for, at butikken fremstår imødekommende og organiseret. Når du arbejder med tøj, kan din butik hurtigt komme til at se rodet ud, når kunderne leder efter deres størrelse i en bunke af tøj. Derfor bør du altid være tilstede og klar på at rydde op, så butikken også ser godt ud til den næste, der kommer ind.

 

Kasseapparater og betalingsterminaler

Du undrer dig måske over, hvad kasseapparater og betalingsterminaler kan gøre for at optimere din butik, men her skal du huske på, at dine kunder ofte bedømmer deres butiksbesøg på den måde besøget sluttede på. Så hvis der er en masse bøvl ved dit kasseapparat eller betalingsterminal, og det forsinker og ødelægger en god oplevelse, kan det være, at du skal til at lede efter et nyt betalingssystem. Du kan læse mere om kasseapparater og betalingsterminaler på ebm.dk.

 

”Limited edition”

En måde, hvorpå du kan optimere dit salg, er ved at huske kundernes begejstring ved et godt tilbud. Når en kunde står overfor en vare, som i det her tilfælde er et stykke tøj, kan tøjets værdi stige, hvis kunden ved, at når det sidste stykke tøj er solgt, så kommer der ikke flere af lige netop den slags tøj. Det kan give kunden lyst til at købe tøjet med det samme i stedet for at vente. Derfor bør du regelmæssigt udskifte det tøj, du har i butikken.

Kategorier: