Fashion er populært på sociale medier

Fashion er populært på sociale medier

Fashion har alle år været et yderst populært emne. Vi ynder altid at have nogle af de smarte bukser, jakker, kjoler eller noget helt andet, og betaler ofte gerne ekstra for, at det helt rigtige navn står på tøjet. Dog er der sket en udvikling inden for fashion verdenen, hvor det for nogle år tilbage blot handlede om hvorvidt der stod g-star på tøjet, eller det velkendte Humör logo.

Trendday-wearfashion

Trenden med blot at have brandnavnet printet på tøjet er stille og roligt forduftet, hvor det i dag ofte handler mere om, at man har tøj fra et bestemt mærke, sådan at man på de sociale medier kan hashtagge den nye kjole med #ganni, sådan at alle dine følgere ved, at det er en dyr kjole du har fået fat i. Denne fashion trend er spændende – hvorfor er det, at vi har behov for at betale ekstra for at vi kan vise os selv frem på sociale medier? Har disse likes så stor indflydelse på hvordan du opfattes af andre?

Måske er Instagram det for perfekte medie

Man skal selvfølgelig have lov til at købe disse velkendte brands. Kvalitet og pris hænger selvfølgelig også altid sammen, og man får typisk rigtig megen kvalitet for pengene ved at shoppe disse velkendte mærker, men at gøre dette, blot for at kunne vise sig selv frem på de sociale medier, er en trend som spås at have sit stop før eller siden. Det ulmer efter et alternativt socialt medie, hvor det ikke er et krav at man fremstår 110% perfekt, hvor filtrer og andre snydetricks tages i brug, med håbet om at få et ekstra like eller to.

Hvis man tager et kig på den danske webshop Trendday, som har over 100.000 følgere på kryds af sociale medier, så ser man en tydelig udvikling. Flere og flere forbrugere benytter de sociale medier til at få mere opmærksomhed. Hos Trendday reposter man ofte kunders billeder, hvor de er iklædt noget af det købte tøj fra Trendday, en helt fantastisk markedsføringsstrategi, men interessant er det, at man har et behov for at blive set af 100.000 man ikke kender.

Du skal føle dig tilpas i dit tøj

Når vi shopper tøj, så skal det også have et endelig formål. Der bliver købt rigtig meget tøj, som aldrig ender med at komme i brug – det tror jeg de fleste af os kender. Man køber en skjorte, kjole, et par bukser eller noget helt fjerde, som man faktisk aldrig ender med at få brugt nok, kontra hvad man betalte for produktet.

Du bør derfor overveje, når du er på jagt efter en ny kjole, om du reelt set mangler den, eller om det blot er fordi at du har set en blogger eller en anden influencer på Instagram bærer den. Vi skal tænkte på miljøet, hvilket vi bedst gør ved at overveje vores køb på nettet.

Forskel på kvaliteten

Selvfølgelig er der forskel på kvaliteten, og man skal selvfølgelig købe mærkevarer, hvis man er glad for brandet. Ofte kan det også skyldes, at produktet er mere behageligt end det billigere alternativ. Hvis dette er tilfældet, så er det selvfølgelig også helt på sin plads, at man vælger at bruge lidt flere penge end normalt. De nye par bukser vil typisk også være mere holdbare end normalt, hvilket selvfølgelig også retfærdiggøre at man spenderer lidt flere penge på produktet end normalt.