Sådan holder du det perfekte babyshower for din bedste veninde

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Herhjemme tager vi flere og flere af de amerikanske traditioner til os. Vi fejrer Halloween, og Valentines Day er også blevet en populær begivenhed i februar måned. I dag er det derfor også blevet særligt populært at afholde et såkaldt babyshower for sin veninde, der snart skal være mor. Et baby shower er en form for fest, der i mange tilfælde arrangeres som en overraskelse til den gravide veninde.

Men hvordan får du stablet det perfekte babyshower på benene? Vi kommer med gode råd til, hvordan du nemt kan få styr på planlægningen og få inviteret alle de gode veninder, der skal være med til at fejre den store dag.

Styr på pynt i de rigtige farver

Ingen fest uden balloner og massevis af pynt, og det gælder især for en begivenhed som denne. Kender du til barnets køn, er det en fordel at pynte op med enten lyserøde eller blå farver, og her må du gerne overdrive lidt. Køb duge og service i den rigtige farve samt en masse balloner og selvfølgelig pynt.

Mad og drikke

Til et babyshower bliver der ofte serveret en form for let mad eller lavet et overdådigt kagebord, hvor alle kan tage for sig. Her er der også tradition for, at kagerne bliver holdt i de farver, som barnets køn er. Du kan med fordel alliere dig med nogle af de andre og uddelegere, hvem der laver hvad. På den måde kan I nemt få lavet kager og boller til et stort kaffebord, hvor der er noget for alle. Et kagebord er både overkommeligt og langt nemmere at stå med, når I er så mange mennesker.

Køb de rigtige gaver

Selvom barnet endnu ikke er født, så er der tradition for, at der bliver givet gaver til denne begivenhed. Disse gaver bør selvfølgelig også være med henblik på det kommende barn. Her kan du nemt og hurtigt finde den perfekte gave på Babynature.dk, hvor du finder et væld af børnetøj og tilbehør til de små.

I kan også være flere til at give en større gave, hvis du allerede nu ved, at jeres veninde har sat noget bestemt højt på ønskelisten. På den måde kan I forære hende det allerede nu, så det er klar til det nye familiemedlem.

Få styr på gæstelisten

Og netop de andre gæster er også et stort koordineringsarbejde, hvis du står for det hele. Og dog. Anvender du eksempelvis Facebook til at lave en privat begivenhed, kan du nemt få samlet alle dem, der skal inviteres, og få planlagt det hele sammen med dem. Sørg altid for, at begivenheden er privat og kun kan ses af dem, der er inviteret.

Her kan I få styr på alt det praktiske, og du kan nemt få hjælp til forskellige opgaver. På den måde bliver I mange flere om at stå for alt det praktiske, så I kan få det hele til at gå, lige som det skal. I kan også sammen finde en dato, der passer de fleste af jer, så I alle sammen kan være der på den store dag. God fornøjelse.

 

Kategorier: